Brändiviestintä

Vaikuttavaa brändiviestintää

Kirsi Föhr, kalevalainen jäsenkorjaaja.
©Terhi Loimuneva.


Mitä brändääminen tarkoittaa? Miten brändätä yritystä?

Brändäys ei ole vain logon ja visujen suunnittelua tai sloganien sanoittamista – se on syvempi tarina. Tarina, joka kertoo yrityksen alkuperästä, arvoista ja siitä, mitä se haluaa saavuttaa. Tarina, joka kertoo kuka olet, millaiset arvot sinulla on, mistä olet kiinnostunut ja millaista osaamista tarjoat.

Mutta millä tavoin tehdä brändistä ja se tarinasta kiinnostava ja vaikuttava? Miten tehdä vaikuttavaa brändiviestintää?

Aidot tarinat jäävät mieleen

Brändin rakentamisessa ja vahvistamisessa on tärkeää huomioida, että ihmiset kiinnostavat ihmisiä. Tunteita herättävät ja aidot tarinat jäävät paremmin mieleen, kuin pelkkä asiateksti.

Aidot tarinat luovat muistijäljen, oli sitten kysessä henkilö, yritys tai organisaatio.


Henkilöhaastattelut, henkilökuvat ja henkilögalleriat ovat puhuttelevia ja mieleenpainuvia tapoja rakentaa tai vahvistaa brändiä.

Henkilötarinoiden kautta luodaan suhteita asiakkaisiin ja sidosryhmiin sekä vaikutetaan laajemminkin yhteiskunnallisella tasolla. Henkilökuvat ja -tarinat antavat yritykselle kasvot. Ne luovat organisaatiosta inhimillisen ja helpommin lähestyttävän.

Kun jaamme elämänmakuisia tarinoita yrityksestä ja sen ihmisistä, erotumme joukosta ja luomme menestyvän brändin perustaa.

Sisältömuotoja brändin vahvistamiseen

– Henkilökuvat ja haastattelut
Yritystarinat, asiakastarinat ja yritysportfoliot
– Uutiskirjeet, blogi-tekstit (palvelu- ja asiabrändäys)
Podcastit
– Artistit ja taiteilijat: Bio ja Artist`s Statements, lehdistötiedotteet, artikkelit, promo-kuvat, portfoliot, verkkosivupohjat

Toteutus mahdollista monimediana: tekstinä, kuvana, videona ja audiona.

Ota yhteyttä, luodaan brändillesi siivet!